5 supertips voor schoonheidssalons

5 supertips voor jouw schoonheidssalon!

Vijf supertips om op langere termijn nog succesvoller te zijn. Die code hebben wij ondertussen gekraakt en voor iedereen toegankelijk gemaakt. Het werkelijke succes in jouw salon heeft niet zozeer te maken met jouw behandelingen of producten maar meer met de wijze waarop jij jouw klanten adviseert.

Wil jij echt meer uit jouw bedrijf halen? Implementeer om te beginnen deze 5 gratis supertips en wordt succesvoller dan ooit.

Met minder klanten meer omzet is het doel.

Iets voor jou? Laat het ons weten, klik op onderstaande link!

Mijn naam is Frank van Iersel, meer dan 25 jaar mede-eigenaar van het familiebedrijf Deynique Cosmetica en auteur van de branche-bestseller ‘Effe Wadanders – met minder klanten meer omzet in je schoonheidssalon.’

Als je écht wil, is alles mogelijk!

stuur mij een bericht met je vraag

 

5 supertips!!!

  • Hoe je de juiste klanten selecteert: Door middel van het juiste intakegesprek selecteer je automatisch de juiste klanten. De juiste woorden zorgen ervoor dat de klant voor jou kiest. Niet iedereen waar je een intakegesprek mee voert, wordt jouw klant. Dit is absoluut niet erg. Sterker nog: op deze manier houd je de beste en vooral de fijnste klanten over.
  • Werk met een vast concept: Het werken volgens vaste regels of een vast concept in je bedrijf zorgt voor eerlijkheid, openheid en duidelijkheid. Ga voor jezelf eens na: hoe zou jij het vinden als jouw schoonheidsspecialiste volgens zo’n concept te werk gaat? Vooral als je medewerkers hebt, zorgt dit voor veel overzicht en rust in jouw salon.
  • Denken voor je klant: Denken voor je klant is funest voor je bedrijf. ‘Ze zal het wel niet kunnen betalen.’ Laat die beslissing aan de klant zelf over. Als je een eerlijk, open en vooral duidelijk intakegesprek voert, vertelt de klant jou vanzelf of ze met jou wil samenwerken of niet. Zonder te pushen en zonder verdere verplichtingen.
  • Hoe je van een volle agenda een rendabele agenda maakt: Het enige wat een volle agenda zegt, is dat het heel veel tijd kost. De vraag is of dit de meest rendabele situatie is. Ga na welke klanten je alleen tijd kosten en die verder geen aankopen bij je doen. Waarschijnlijk gaan ze na een afspraak in jouw salon direct naar een parfumerie verderop om producten voor zichzelf te kopen. Waarom gunnen ze dat jou eigenlijk niet? Er zijn eenvoudige trucjes om op een natuurlijke manier afscheid te nemen van deze groep.
  • Hoe word je succesvol voor langere tijd: Maak een structureel plan voor 1, 3 en 5 jaar. Reserveer vaste bedragen voor bepaalde kosten.
    Vergeet hierbij vooral niet een bedrag voor marketing te reserveren. Ook jouw eigen salaris moet hierin verwerkt worden. Plan één vast moment per maand om het overzicht te controleren en werk het indien nodig bij.